نوشته شده توسط : احسانی
 
رویترز از اختلاف رهبران اتحادیه عرب درباره بحران سوریه خبر داد

خبرگزاری فارس: خبرگزاری رویترز اعلام کرد،‌ سران حاضر در نشست بغداد با وجود پذیرش طرح "کوفی عنان" در قبال بحران سوریه درباره نحوه مقابله با خشونت‌های این کشور اختلاف نظر دارند که تهدیدی علیه تحریک اختلافات طایفه‌ای بشمار می‌آید.

خبرگزاری فارس: رویترز از اختلاف رهبران اتحادیه عرب درباره بحران سوریه خبر داد

 

 به گزارش فارس، خبرگزاری رویترز در گزارشی از نشست سران اتحادیه عرب در بغداد از اختلاف اعضای حاضر در این نشست در قبال طرح کوفی عنان، فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه و اتحادیه عرب خبرداد.

رویترز با اشاره به دیدار "بان کی مون"، دبیرکل سازمان ملل با سران عرب در بغداد نوشت: رهبران عرب حاضر در اجلاس بغداد طرح شش ماده‌ای کوفی عنان برای آتش‌بس و آغاز مذاکرات صلح در سوریه پذیرفته‌اند، اما به شدت برسر چگونگی مقابله با خشونت‌ها در سوریه دچار اختلاف هستند که تهدیدی علیه تعمیق اختلافات فرقه‌ای در این کشور به شمار می‌آید.

براساس گزارش این خبرگزاری، سوریه با اینکه طرح عنان را پذیرفته، اما مخالفت خود با هرگونه طرح عربی در نشست بغداد را اعلام کرده و این موضع‌گیری تلاش‌ها برای اجرای طرح صلح مورد حمایت سازمان ملل در این کشور را با مشکل مواجه می‌کند.

بان کی مون پیش از سفر به بغداد برای شرکت در نشست اتحادیه عرب درباره پذیرش طرح عنان توسط سوریه گفته بود که این اقدامی مهم برای پایان دادن به خونریزی و خشونت در سوریه به شمار می‌آید.

وی از "بشار اسد"، رئیس جمهور سوریه خواسته بود، هرچه سریع‌تر به تعهدات خود در این‌باره عمل کند.

رویترز در ادامه افزود: کشورهای عربی همزمان با مخالفت با هرگونه دخالت خارجی در سوریه، به ظاهر از طرح اولیه خود برای کناره‌گیری اسد از قدرت و دادن اجازه به معاون اسد برای ساماندهی مذاکرات عقب‌نشینی کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، کشورهای عرب سنی همچون عربستان سعودی و قطر نقش پیشتازی را در تلاش برای منزوی کردن سوریه ایفا کرده و پیشنهاد تسلیح مخالفان سوری را داده‌اند، اما کشورهای دیگر عربی از جمله عراق و الجزایر خواستار اقدامات محتاطانه‌‌تر در قبال سوریه شده و از اینکه سقوط اسد ممکن است در سوریه خشونت‌های طایفه‌ای را درپی داشته باشد، ابراز نگرانی کرده‌اند.

طرح عنان خروج همه تجهیزات نظامی سنگین و نیروهای نظامی از مراکز پرجمعیت، انتقال کمک‌های بشر دوستانه، آزادی زندانیان و امکان تردد و فعالیت آزاد خبرنگاران را دربرمی‌‌گیرد.

 



:: بازدید از این مطلب : 704
|
امتیاز مطلب : 12
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احسانی
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر قزوین خبر داد
کشف 136 کیلوگرم انواع مواد مخدر در قزوین

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی استان قزوین با اعلام افزایش 4 هزار برابری کشفیات پلیس در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته گفت: 136 کیلوگرم انواع مواد مخدر و محرک در نوروز امسال کشف و ضبط شده است.

خبرگزاری فارس: کشف 136 کیلوگرم انواع مواد مخدر در قزوین

 

سرهنگ قاسم غیاثوند امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: طی 10 روزه گذشته از تعطیلات نوروزی سال 90، پلیس مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی استان قزوین توانست 136 کیلوگرم انواع مواد مخدر را کشف و ضبط کند.

وی افزود: پلیس مبارزه با مواد مخدر استان قزوین با به کارگیری همه توان پلیس‌های تخصصی، کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها در سطح استان قزوین موفق به کشف 136 کیلوگرم از انواع مواد مخدر و محرک شده است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان قزوین خاطر نشان کرد: پیرامون این کشفیات، 50 نفر از عوامل توزیع مواد مخدر دستگیر و به مراجع قضایی تحویل داده شدند.

غیاثوند یادآور شد: عملکرد پلیس مبارزه با مواد مخدر استان قزوین نسبت به مدت مشابه سال گذشته، چهار هزار برابر افزایش داشته است.

وی در پایان عملکرد پلیس مبارزه با مواد مخدر استان قزوین را در سال گذشته و تعطیلات نوروزی مطلوب و قابل قبول ارزیابی کرد.



:: بازدید از این مطلب : 468
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احسانی
فرمانده انتظامی گچساران اعلام کرد
ممنوعیت حمل سلاح مجاز و غیر مجاز در 13 فروردین

خبرگزاری فارس: فرمانده نیروی انتظامی گچساران گفت: حمل هر گونه سلاح مجاز و یا غیر مجاز در روز 13 فروردین ممنوع بوده و مردم در این زمینه همکاری لازم را با نیروی انتظامی داشته باشند.

خبرگزاری فارس: ممنوعیت حمل سلاح مجاز و غیر مجاز در 13 فروردین

 

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران سید قدرت‌الله بیعت‌اصل ظهر امروز در جلسه ستاد تسهیلات نوروزی ویژه روزهای 12 و 13 فروردین اظهار کرد: افزون بر 40 گشت و 47 واحد گشتی آشکار و پنهان در قالب پلیس راهور، پلیس راه و واحدهای دیگر از جمله معاونت‌های تخصصی، کلانتری و پاسگاه‌ها در سطح گچساران فعال است.

 

* برقراری وضعیت مطلوب امنیتی در گچساران

فرمانده نیروی انتظامی گچساران افزود: وضعیت شهرستان از نظر مسائل امنیتی مطلوب بوده و این وضعیت با همکاری و پشتیبانی مردم گچساران در زمینه توجه به تذکرهای لازم و راهنمایی‌های نیروی انتظامی و اعضای شورای تأمین حاصل شده است.

بیعت‌اصل وضعیت مسیرهای تردد را نسبت به سال گذشته مطلوب‌تر دانست و گفت: در زمینه مسیرهای تردد اقدامات خوبی توسط پلیس راه صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه گله‌مندی خاصی در زمینه وضعیت تردد شهری در سطح گچساران وجود ندارد، ادامه داد: با توجه به عملکرد مناسب شهرداری، شورای شهر دوگنبدان و پیمانکار پروژه زیرگذر، وضعیت تردد در سطح شهر وضعیت مناسبی است.

بیعت‌اصل با اشاره به 13 فروردین روز طبیعت بیان داشت: برقراری نظم و امنیت مراکز تفریحی سد چم‌شیر، سد کوثر و اماکن زیارتی از جمله امامزاده بی‌بی حکیمه(س) و مناطق تفریحی از جمله شلالدان، بهره‌‌ عنا، برابر باشت و سایر جاذبه‌های تفریحی و گردشگری شهرستان‌های گچساران و باشت بر عهده نیروی انتظامی گچساران است.

مقام عالی نیروی انتظامی گچساران تأکید کرد: با توجه به خروج مردم از شهرستان در روز 13 فروردین و استفاده از جاذبه‌های تفریحی، سیاحتی و زیارتی، نیروی انتظامی گچساران با استفاده از تمامی امکانات موجود در زمینه پوشش و امنیت جاده‌ها توسط پلیس راه و امنیت وضعیت درون شهری توسط پرسنل خود استفاده می‌کند.

بیعت‌اصل خاطرنشان کرد: تمامی تلاش و اقدامات پرسنل نیروی انتظامی گچساران در روز 13 فروردین  در راستای ایجاد آرامش خاطر و عدم نگرانی  مردم در استفاده از روز طبیعت است.

وی با تشکر از شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران در زمینه همکاری‌های لازم با نیروی انتظامی گچساران گفت: با توجه به نیاز نیروی انتظامی گچساران به نیروهای کمکی و ورود این نیروها در روز 12 فروردین به این شهرستان ادارات و دستگاها در زمینه اسکان و دیگر موارد همکاری‌ داشته باشند.

 

* جمع‌آوری سلاح‌های مجاز و غیرمجاز در 13 فروردین

بالاترین مقام انتظامی گچساران از بازرسی مقطعی خودروها در 13 فروردین خبر داد و گفت: از صبحگاه روز 13 فروردین در چهار نقطه شهر ایست و بازرسی مقطعی توسط نیروی انتظامی گچساران اجرا می‌شود.

بیعت‌اصل تصریح کرد: نیروی انتظامی گچساران از ورود خودروهای فاقد مدارک و پلاک، موتور سیکلت‌های مزاحم و کسانی که به تشخیص نیروی انتظامی افراد مزاحم شناخته می‌شوند به مراکز تفریحی جلوگیری می‌کند.

وی حمل هرگونه سلاح گرم مجاز و غیر مجاز و سلاح سرد را به مناطق تفریحی ممنوع دانست و اعلام کرد: در روز ایست و بازرسی 13 فروردین این سلاح‌ها جمع‌آوری می‌شود.

 



:: بازدید از این مطلب : 700
|
امتیاز مطلب : 13
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احسانی
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل:
یک هزار و 580 تخت فعال بیمارستانی در اردبیل وجود دارد

خبرگزاری فارس: معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: هم اکنون یک هزار و 580 تخت فعال بیمارستانی در اردبیل موجود است.

خبرگزاری فارس: یک هزار و 580 تخت فعال بیمارستانی در اردبیل وجود دارد

 

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حسن قبادی بعد از ظهر امروز در جلسه بررسی مشکلات حوزه درمان در مراکز بیمارستانی در اردبیل اظهار داشت: ما در استان اردبیل بیش از یک هزار و 197 تخت بیمارستانی وابسته به دانشگاه علوم پزشکی داریم و در کنار آن مراکز بیمارستانی متعلق به تأمین اجتماعی و بخش خصوصی نیز ظرفیتی بالغ بر 388 تخت دارند.

وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: ما تمام تلاش خود را به کار گرفته‌ایم تا دو سال آینده میزان تخت بیمارستانی استان به دو هزار مورد ارتقا یابد که در این زمینه بیمارستان پارس‌آباد با 125 تخت، توروما با 125 تخت در اردبیل و برخی واحدهای بیمارستانی دیگر در کوثر و نیر در حال تجهیز و پیوستن به مجموع تخت‌های بیمارستانی استان است.

قبادی از آغاز احداث بیمارستان معوض فاطمی اردبیل خبر داد و خاطرنشان کرد: با احداث این بیمارستان مجموع تخت‌های بیمارستانی استان به یک هزار و 900 تخت می‌رسد.

این مسئول در ادامه سخنان خود از فعال بودن شش مرکز جراحی، 381 مطب در اردبیل و 262 مطب در دیگر شهرستان‌ها خبر داد و اضافه کرد: در این استان 135 داروخانه وجود دارد که تعدادی از آنها در مرکز استان و شهرهای دیگر به صورت شبانه‌روزی فعال هستند.

وی با یادآوری این‌که 96 درصد داروهای کشور تولید داخلی است، ادامه داد: با ابتکاری که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به کار گرفته است مصرف دارو در کشور و تجویز آن از سوی پزشکان در نسخه‌ها به شدت کاهش یافته و در حال تعدیل این وضعیت نگران‌کننده هستیم.

به گزارش فارس، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل بحث نظارت بر داروخانه‌ها، مراکز بیمارستانی را یادآور شد و گفت: بیش از 90 درصد مراکز بهداشتی و درمانی استان از مشکل کمبود نیرو رنج می‌برند که با ترمیم چارت قدیمی بهداشت و درمان استان می‌توان بهره‌وری را افزایش داده و ضعف را برطرف کرد.

وی با تبریک روز پرستار به فعالان این بخش افزود: ما هم اکنون در سطح استان با کمبود نیروی پرستاری در مراکز بیمارستانی مواجه هستیم و با اجرایی شدن طرح پزشک خانواده به نظر می‌رسد نیازمند به کارگیری ظرفیت و توان نیروی انسانی به شکل کامل هستیم.

این مسئول با یادآوری این‌که پزشکان رشته‌های تخصصی و فوق‌ تخصصی به سرعت جذب و در مناطق محروم و شهرهای دورافتاده استان فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: ما با این اقدامات علاوه بر رفع برخی از کمبودها و کاستی‌ها در حوزه درمان سعی داریم حرکت‌ها و حمایت‌های لازم را از بخش خصوصی و مراکز درمانی انجام دهیم.

قبادی ضرورت حاکمیت بالینی و درمانی را در استان یادآور شد و خاطرنشان کرد: با اجرایی شدن نظام پزشک خانواده و ارجاع خدمات‌رسانی ارتقا یافته و کاستی‌ها نیز برطرف می‌شود.

وی همچنین از کسب رتبه برتر کشوری واحد بیماری‌های خاص دانشگاه علوم پزشکی اردبیل خبر داد و اضافه کرد: واحد بیماری‌های خاص واحد علوم پزشکی اردبیل براساس بررسی‌های انجام شده در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در بین دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور رتبه برتر را به دست آورده است.

 



:: بازدید از این مطلب : 734
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احسانی
سرپرست دامپزشکی استان اردبیل:
کشف داروهای غیرمجاز دامی به ارزش یک میلیارد ریال

خبرگزاری فارس: سرپرست دامپزشکی استان اردبیل از کشف داروهای دام و طیور قاچاق به ارزش یک میلیارد ریال در استان اردبیل خبر داد.

خبرگزاری فارس: کشف داروهای غیرمجاز دامی به ارزش یک میلیارد ریال

 

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، صادق صالحی بعد از ظهر امروز در نشست با کارکنان اداره کل دامپزشکی استان اردبیل اظهار داشت: با کشف پنج تن داروی غیرمجاز دامی در استان به شدت با عوامل آن برخورد شده و از دستگاه قضایی نیز انتظار داریم به جد با این متخلفان برخورد کنند.

وی تصریح کرد: این داروها در ایام تعطیلات نوروزی و استفاده از فرصت تعطیلی این ایام خارج از چرخه و شبکه مجاز به صورت قاچاق تهیه و توزیع شده که با همکاری عوامل نیروی انتظامی و دامپزشکی قاچاقچیان و متخلفان دستگیر شدند.

صالحی اقلام به دست آمده قاچاق را شامل آنتی‌بیوتیک، مولتی ویتامین، مکمل‌های غذایی و ضد عفونی‌کننده‌ها توصیف کرد و افزود: این میزان داروی دام و طیور قاچاق از یک انبار در اردبیل کشف شده و عوامل پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز با بازرسی از این انبار داروهای قاچاق را کشف و ضبط کردند.

این مسئول در ادامه سخنان خود از تشکیل پرونده قضایی برای مجرمان خبر داد و خاطر نشان کرد: نظارت بر تهیه، توزیع و مصرف انواع داروها و همچنین واکسن‌ها و سموم مورد استفاده در دام و طیور از مهم‌ترین وظایف دامپزشکی است که به صورت مستمر توسط کارشناسان دارو و درمان استان انجام می‌شود.

به گزارش فارس، سرپرست دامپزشکی استان اردبیل هرگونه خرید و فروش دارو خارج از چرخه و شبکه توزیع سازمانی را قاچاق معرفی کرد و ادامه داد: برخی از افراد با سواستفاده از فرصت پیش آمده و عرضه داروها با قیمت پایین سعی کردند در این زمینه اختلال ایجاد کنند که با دستگیری عوامل این پدیده قاچاق مراقبت بیشتری لازم و ضروری است.

صالحی تهیه و توزیع واکسن و داروهای دام و طیور را یکی از وظایف دامپزشکی توصیف کرد و بیان داشت: ما به صورت مستمر بر این امر نظارت داریم و اجازه نمی‌دهیم قاچاقچیان به طرق مختلف به توزیع انواع داروها که به صورت غیرمجاز از خارج کشور وارد می‌شود، اقدام کنند.

وی تقویت نظارت‌ها را در این زمینه ضروری خواند و اضافه کرد: نظارت‌ها در این زمینه به ویژه تهیه، توزیع و عرضه و فروش داروهای دامی تشدید شده و در این راستا با افراد متخلف به شدت برخورد می‌کنیم.

صالحی خطاب به افراد سودجو و فرصت‌طلب نیز گفت: یکی از ترفندهای فریب‌کارانه برای فروش این گونه داروها عرضه با نرخ پایین و به صورت گسترده است که بخش عظیمی از این داروهای قاچاق به یقین تقلبی بوده و خارج از شبکه مجاز وارد کشور شده است.

وی از تمام دامداران و مرغداران استان خواست از تهیه و مصرف داروهای دامپزشکی، مواد بیولوژیک، واکسن، سموم و مواد ضد عفونی‌کننده پرهیز کرده و خرید خود را تنها با تجویز دامپزشکان و داروخانه‌ها با رعایت تاریخ تولید و مصرف و پروانه بهره‌برداری انجام دهند.

 



:: بازدید از این مطلب : 694
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احسانی
فرماندار کوثر:
18 هزار گردشگر نوروزی وارد کوثر شده‌اند

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان کوثر گفت: از ابتدای تعطیلات نوروزی تاکنون 18 هزار مسافر و گردشگر نوروزی وارد شهرستان با جاذبه‌های طبیعی و دیدنی کوثر شدند.

خبرگزاری فارس: 18 هزار گردشگر نوروزی وارد کوثر شده‌اند

 

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سعدالله رئیس‌ساداتی بعد از ظهر امروز در جلسه ستاد تسهیلات سفرهای این شهرستان اظهار داشت: ورود این تعداد مسافر و گردشگر به شهرستان کوثر نسبت به مدت مشابه سال قبل 15 درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی از فعالیت مناسب و دائمی ستاد تسهیلات سفرهای این شهرستان برای مهیا شدن تمام تسهیلات و ایجاد زیرساخت‌های رفاهی برای مسافران نوروزی خبر داد و تصریح کرد: آب گرم گیوی‌سویی که در پنج کیلومتری این شهر واقع شده مقصد بیشتر گردشگران بوده که مسافران سعی کردند از این مکان استفاده کنند.

رئیس‌ساداتی خاطر نشان کرد: این آب گرم در ارتفاع یک هزار و 720 متری از سطح دریا واقع شده و دارای 52 درجه دما و دو لیتر در ثانیه تأمین آب است که برای امراض پوستی، مفصلی، گرفتگی عضلات و برخی از بیماری‌های دیگر مفید و مؤثر است.

این مسئول با یادآوری این‌که با کمک بخش خصوصی مجتمع آب گرم گیوی در حال احداث است، اضافه کرد: این مجتمع در 44 هکتار فضا و شامل استخرهای جداگانه زنانه و مردانه با مدرن‌ترین امکانات در حال احداث است که انتظار می‌رود تا دو سال آینده به بهره‌برداری برسد.

به گزارش فارس، فرماندار کوثر دیگر جاذبه‌های شهرستان کوثر را منطقه یخگان و داش‌حمامی اعلام کرد و ادامه داد: در این زمینه نیز مسافران و گردشگران با ورود خود سعی کردند از این حمام سنگی که در دامنه کوه به صورت غار تعبیه شده، بازدید کنند.

دمای آب در این حمام هر چند به 20 درجه نمی‌رسد اما علاقمندی گردشگران به استحمام در آن از نکات جالب است به طوری که آب این حمام از سه نقطه تأمین می‌شود که درجه حرارت‌های هر کدام با دیگری فرق می‌کند.

استحمام با این آب آن قدر پوست و موی انسان را نرم و لطیف می‌کند که با هیچ فرآورده‌های بهداشتی امروزی قابل مقایسه نیست.

 

30 هزار گردشگر وارد گرمی شدند

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گرمی نیز از ورود بیش از 30 هزار مسافر و گردشگر نوروزی به این شهرستان خبر داد و گفت: گردشگران نوروزی گرمی از مناطق گردشگری نظیر روستای تنگ، داش‌دیبی، دهستان اینی و دریاچه گیلارلو بازدید می‌کنند.

مسعود ناقلی با یادآوری این‌که علاوه بر آمار ارایه شده شماری از گردشگران نیز بدون اقامت در گرمی به دیگر مناطق عزیمت می‌کنند، افزود: ورود خودروها با پلاک‌های مربوط به شهرهای دیگر به صورت گذری نیز در این شهرستان جالب توجه است و ما سعی کردیم از طریق ستاد استقبال از مسافران نوروزی راهنمایی‌های لازم را داشته باشیم.

اما از شهرستان مشگین‌شهر نیز خبر می‌رسد به رغم بارش برف و نامساعد بودن شرایط جوی در روزهای نخستین سال جدید ورودی مسافران و گردشگران 30 درصد افزایش یافته است.

به گفته رئیس میراث فرهنگی، ‌صنایع دستی و گردشگری این شهرستان از ابتدای تعطیلات نوروزی تاکنون 200 هزار نفر به مشگین سفر کردند و از مجموعه تاریخی شیخ حیدر، قلعه کهنه و قهقهه بازدید کردند.

محرم جعفری بیان کرد: با اجرای طرح سراسری آرامش بهاری در امامزاده‌های کشور مرقد شریف امامزاده سید سلیمان فخرآباد، سید ابراهیم لاهرود، سید جعفر انار و سید عمادالدین رضی میزبان بسیاری از گردشگران به ویژه زائران کشور آذربایجان بودند.



:: بازدید از این مطلب : 827
|
امتیاز مطلب : 13
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احسانی
گزارش فارس از روستای سلمان آباد
روستایی در سایه آشیانه پرندگان آهنین

خبرگزاری فارس: گزارش زیر ماحصل سفری نیم‌روزی به روستای تاریخی «سلمان‌آباد» و بررسی مشکلات ریز و درشت روستا نشینان است.

خبرگزاری فارس: روستایی در سایه آشیانه پرندگان آهنین

 

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، امروز می‌خواهیم کوله بار سفری نیم‌روزی را ببندیم و راهی یکی از روستاهای قدیمی ری شویم. روستایی که به گواهی اهالی و آثار تاریخی موجود در آن قدمش به بیش از 2 هزار سال پیش می‌رسد.

البته بد نیست در ابتدا به این موضوع اشاره کنیم که برای سفر به این روستا نگران انتخاب وسیله نقلیه نباشید چرا که شما بدون هرگونه محدودیتی می‌توانید با خودروی شخصی خودتان، هواپیما، هواپیما، قطار و حتی 18 چرخ راهی این روستا شوید، تعجب نکنید، چرا که وقتی به روستا رسیدیم متوجه منظورتان می‌شوید. ری را به سمت حسن‌آباد پشت سر می‌گذاریم و پس از طی مسافتی 35 کیلومتری در حالی که هنوز چند صد متری با فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) فاصله داریم، از یک جاده فرعی و خاکی به سمت روستا می‌پیچیم. ابتدای جاده تابلویی با عنوان «آبادی سلمان‌آباد» نصب شده است و با توجه به پیشینه‌ای که از روستاهای این ناحیه در ذهنمان نقش بسته است، توقع داریم بخشی از دشت طلایی و حاصلخیز حسن‌آباد نگاهمان را پر کند. اما تماشای خانه‌های ویران شده و مخروبه‌هایی که جولانگاه سگ‌های ولگرد شده و زمین‌هایی که از فرط بی‌آبی ترک خورده‌اند ما را به تردید می‌اندازد که مبادا راه را اشتباه آمده باشیم، اما وقتی دهیار و تعدادی از اهالی روستا به استقبالمان می‌آیند، شک‌مان برطرف می‌شود، ولی هزار و یک سئوال ذهنمان را درگیر می‌کند که چه بر سر این روستا آمده است؟

علی اصغر قاسمیان، دهیار روستای سلمان‌آباد، بدون حاشیه می‌رود سر اصل مطلب و با یادآوری موقعیت روستا اظهار داشت: روستای سلمان‌آباد از یک‌سو به شهر حسن‌آباد و از سوی دیگر کمتر از یک هزار و 500 متر با فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) فاصله دارد. این روستا از موقعیت جغرافیایی و استراتژیک خاصی برخوردار است چراکه در محاصره چندین خط ارتباطی مهم کشور واقع شده و جالب است بدانید که از این همه فرصت، فقط معضلات این راه‌ها نصیب روستاییان شده است. فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) از یک‌سو، خطوط ریل راه‌آهن به سوی شهرهای جنوبی کشور از سوی دیگر و همچنین اتوبان تهران‌ـ قم که محل تردد وسایل نقلیه سنگین است همه و همه دست به دست هم داده تا روستا محصور شود در بین مشکلات و معضلاتی که به روستانشین‌ها تحمیل شده است. یکی از مهم‌ترین این مشکلات هم همسایگی با فرودگاه است.

دهیار روستای سلمان‌آباد گفت: پروژه فرودگاه در بطن روستاهای حاشیه‌ای حسن‌آباد ری کلید خورده است، که روستای سلمان‌آباد نیز یکی از همان روستاهایی است که دقیقا در قیف پروازی فرودگاه قرار گرفته است.

اما از آنجا که در حریم فرودگاه نباید هیچ اماکن مسکونی و کشاورزی قرار داشته باشد، مدیران و مسئولان مربوطه بی‌توجه به این موضوع ابتدا فرودگاه را ساخته و به بهره‌برداری رسانده‌اند و سپس به فکر پاک‌سازی حریم فرودگاه افتاده‌اند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: وقتی پیشنهاد تملک روستا از سوی مدیران فرودگاه مطرح شد، ابتدا بسیاری از اهالی قدیمی و بومی روستا که به محل سکونت خود تعلق خاطر داشتند با این پیشنهاد مخالفت کردند، اما با توجه به اهمیت اجرای این طرح که کاربردی فرا منطقه‌ای و ملی داشت، مسئولان منطقه جلسات متعددی را با اهالی روستا برگزار کردند و آنها را نسبت به همکاری و تعامل با مسئولان فرودگاه متقاعد کردند و طرح تملک آغاز شد و هر روز گوشه‌ای از روستایی که بیش از چندین قرن قدمت داشت در پیش چشمان اهالی تخریب شد.

قاسمیان تاکید کرد: در گذشته 325 خانوار در این روستا سکونت داشته‌اند که در طی دو سال اخیر خانه‌های 300 خانوار تملک و تخریب شده است و حدود 20 خانوار همچنان مهمان این روستا هستند و با مشکلات موجود دست و پنجه نرم می‌کنند.

 

وعده‌های سر خرمن

پروژه فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) در چندین دهه گذشته کلید خورده است و بنا به دلایل متعددی سال‌ها راکد مانده است و در طول سال‌های اخیر برای ساخت و توسعه فرودگاه 16 روستا تملک و کاملا تخریب شده است که روستای سلمان‌آباد آخرین بازمانده روستاهای معارض است.

مسلم زندی، یکی از اهالی قدیمی روستا است که فرودگاه را مهمان ناخوانده منطقه می‌داند و گفت: حاصل‌خیزی زمین‌های حسن‌آباد از قدیم زبان‌زد بوده است و با توجه به زمن‌های زراعی و موروثی که در این روستا وجود دارد شغل اصلی اهالی روستا کشاورزی است. تولیدات ما نه تنها برای خودمان درآمد زایی دارد، بلکه در رونق چرخه کشاورزی و اقتصادی ری هم تاثیرگذار است.

وی در ادامه عنوان کرد: نمایندگان فرودگاه ابتدا برای تملک خانه‌های اهالی قیمت‌های خوبی پیشنهاد دادند و زمانی که صحبت از زمین‌های کشاورزی به میان آمد، اعلام کردند که ابتدا تکلیف خانه‌ها را روشن می‌کنیم بعد می‌رویم سراغ زمین‌ها! اما حالا بیش از دو سال است که زمین‌های کشاورزی‌مان بلاتکلیف و با توجه به شرایط روستا و تخریب خانه‌ها و از بین بردن تسهیلات و امکانات کشاورزی، امکان کشت و کار از ما گرفته شده است و همه سرمایه زندگی‌مان بی‌ثمر مانده است. اکنون چند صد هکتار زمین کشاورزی بایر مانده است و ما پس از سال‌ها زحمت و تلاش بر سر زمین‌ها، بیکار شده‌ایم و با اقداماتی که نمایندگان فرودگاه انجام داده‌اند، نه راه پش داریم و نه راه پس!

 

بی‌توجهی به دستور رئیس جمهور

تعدادی از اهالی روستا که از شرایط زندگی در این منطقه به ستوه آمده‌اند دور ا حلقه زده‌اند و هر کدام به یکی از مشکلات آبادی ویرانه‌شان اشاره می‌کنند.

یکی از اهالی که مرد جوانی است با اشاره به نامه‌ها و برگه‌هایی که در دست دارد، گفت:‌ آقای رئیس جمهور در دور اول سفرهای استانی به این روستا آمدند و در حضور مردم کتبا دستور تخصیص اعتبار برای تملک روستا و اراضی کشاورزی را دادند اما حالا چند سال از این موضوع می‌گذرد و در طول این مدت هیچ نماینده و مسئولی سراغی از اهالی روستا نگرفته است تا ببیند آیا وعده‌ها و دستورهای اجرایی شده است یا نه؟

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در چند ماه اخیر بارها به فرمانداری و استانداری مراجعه کرده‌ایم اما آنها نسبت به موضوع ابراز بی‌اطلاعی می‌کنند و برای ما جای سئوال است که چرا مصوبات دولت مورد توجه قرار نمی‌گیرد.

یکی از جوان‌انی که با توجه به شرایط جدید روستا مدتی است از کار بیکار شده، یادآور شد: طبق قانون تا زمانی که حتی یک خانوار در شهر یا روستایی زندگی می‌کند، مسئولان مربوطه موظف هستند تا خدمات و تسهیلات لازم را به آنها ارائه دهند و این در حالی است که در این روستا هنوز حدود 20 خانوار با بیش از 60 نفر زندگی می‌کنند اما مسئولان شرکت‌های خدماتی از ارائه خدمات شانه خالی می‌کنند. مدتی است اداره برق به دلیل بدهی‌های اداره آب و فاضلاب روستایی به این شرکت، برق روستا را قطع کرده است. کیفیت و کمیت آب هم روز به روز بدتر می‌شود. مدارس و مساجد و خانه بهداشت و ... هم تخریب شده است و هر چند مسئولان بخشداری پیگیر مشکلات ما هستند اما این موضوع از دایره اختیارات آنها خارج است و نمی‌توانند کاری از پیش ببرند و ما مانده‌یم و یک روستا نیمه ویران!

تخریب مدارس و بلاتکلیفی دانش‌آموزان

یکی از شاخص‌ترین مشکلات اهالی روستای سلمان‌آباد، تخریب مدارس روستا است.

خانومی که به قول خودش دو بچه مدرسه‌ای دارد، سر درد دلش باز می‌شود و می‌گوید: این روستا قبلا دو مدرسه داشته است اما مدتی است که مدارس تخریب شده و بچه‌ها هر روز مجبرند پنج کیلومتر را تا شهر حسن‌آباد طی کنند و به مدرسه بروند و دوباره این مسیر را با کمترین امکانات برگردند.

قربانی، رئیس آموزش و پرورش بخش حسن‌آباد فشافویه با یادآوری این موضوع عنوان کرد: حدود دو سال است که مدارس روستای سلمان‌آباد تخریب شده‌اند و بیشتر اهالی روستا به داخل بخش حسن‌آباد مهاجرت کرده‌اند که این موضوع سرانه فضاهای آموزشی را به شدت کاهش داده است و با توجه به کمبود فضا و کادر آموزشی، دانش‌آموزان در مضیقه قرار دارند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: بنا به مقررات و ضوابط‌، مسئولان فرودگاه موظف هستند تا کمبود سرانه‌های آموزشی را با ساخت مدرسه در حسن‌آباد جبران کنند اما هر بار که جلسه‌ای در این ارتباط تشکیل می‌شود، نمایندگان فرودگاه با حضور در جلسه وعده‌هایی می‌دهند و تا مدت‌ها اجرای آن را به تاخیر می‌اندازند که این امر مشکلات بسیاری را برای اهالی و مسئولان شهر به همراه داشته است.

 

حرمت امامزاده را فراموش نکنید

تعدادی از زنان روستا در کنار خانه بهداشتی که مخروبه شده است، جمع شده‌اند و هر کدامشان سعی دارند رشته کلام را در دست بگیرند و ما را از بار سنگین مشکلاتشان با خبر کنند.

خانم احمدی با اشاره به سگ‌های ولگردی که در کنار خانه‌های نیمه ویران تجمع کرده‌اند، بیان داشت: از قدیم توی این روستا یک گله گوسفند بود و یک سگ گله، حالا با شرایط فعلی، دامپروری از رونق افتاده است و از آن همه مال و احشام فقط یک گله سگ برایمان باقی مانده است که دردسرهای زیادی را برایمان به‌وجود می‌آورند.

پیرزنی عصا به دست به جمع ما می‌پیوندد و تاکید می‌کند: چندین سال است که مسئولان شهرری ما را فراموش کرده‌اند و به جای آنکه به فکر حل مشکلاتمان باشند هر روز یک مشکل به آنها اضافه می‌کنند. ماه‌هاست که زباله‌هایمان را جمع نکرده‌اند و بوی تعفن آن امانمان را بریده است، خیابان‌هایمان شده مسیر 18 چرخ‌ها و تانکرهایی که سرو صدایشان گوشمان را کر می‌کند و جان بچه‌هایمان را تهدید می‌کند، مساجد نیمه ویران شده‌اند، هرچند ماه یک بار یکی از اماکن عمومی روستا را خراب می‌کنند و وعده ساخت بهتر از آن را در روستاها و بخش حسن‌آباد به ما می‌دهند و حالا برای ما جای سئوال است که تکلیف صحن و سرای «امامزاده قاسم بن جعفر» روستا چه می‌شود؟

 

نقطه سر خط ...

یکی از پیرمردهایی که اهالی روستا را معتمد روستا می‌دانند، گفت: برج و باروها و بقایای باقیمانده از قلعه‌های قدیمی روستا حکایت از قدمت و هویت روستا دارد اما فرودگاه، کار و ریشه و هویت روستا دارد اما فرودگاه، کار و ریشه و هویتمان را زیر سئوال برده است.

پیرمرد عنوان کرد: ساکنان اصلی روستا، عشایر و بومیان قدیمی منطقه هستند که بعد از سال‌ها کوچ و خانه به دوشی در این روستا ساکن شده بودند و به کشاورزی و دامپروری مشغول بودند اما حالا دوباره زندگیشان از هم پاشیده و بسیاری از آنها سرگردان شده‌اند. وجود کوره‌های بلند آجرپزی در گوشه و کنار روستا یکی دیگر از فرصت‌های شغلی روستا را به نمایش می‌گذارد اما با توجه به شرایط فعلی، تمام کوره‌های آجرپزی غیرفعال شده و تعداد قابل توجهی از اهالی روستا و روستاهای مجاور بیکار شده‌اند.

او میگوید:« من سواد چندانی ندارم و از قانون و حساب و کتاب ها و آمارها هم بی اطلاعم اما همین قدر میدانم که با تملک این روستا و بی استفاده ماندن زمین های کشاورزی و کوره های آجرپزی و دامپروری ها،منبع درآمد بیش از500نفر از اهالی روستا از بین رفته است و در حال حاضر آن افراد که آهی در بساط ندارند، با چندسرعائله بیکار و مستاصل مانده اند واین درحالی است که آقای وزیری که چند ماه پیش به شهرک صنعتی شمس آباد درنزدیکی روستای ما آمده بود از افزایش شغل و کار و رفاه زندگی افراد جامعه حرف می زد.»

مرد دیگری درادامه صحبت های پیرمرد می گوید: «مشکلات ما در این روستا به قدری بزرگ وفرامنطقه ای است که رسیدگی به آنها از چارچوب وظایف و اختیارات مسئولان محلی خارج است اما با این حال بخشدار وسایرمسئولان شهر هرچند وقت یکبار جلساتی تشکیل می دهند و با دعوت از نمایندگان فرودگاه، تعهدات و وعده هایشان را به آنها یادآوری می کنند اما با اتمام جلسه دوباره همه وعده ها و قول و قرارها به فراموشی سپرده می شوند و دوباره نقطه سرخط...».



:: بازدید از این مطلب : 847
|
امتیاز مطلب : 17
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احسانی
رئیس هیئت اسکیت استان اردبیل:
420 اسکیت‌باز در اردبیل سازماندهی شده‌اند

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت اسکیت استان اردبیل گفت: تاکنون بیش از 420 اسکیت‌باز در استان اردبیل برای فعالیت در این رشته سازماندهی شده‌اند.

خبرگزاری فارس: 420 اسکیت‌باز در اردبیل سازماندهی شده‌اند

 

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نادر بیننده بعد از ظهر امروز در جلسه اعضای هیئت اسکیت استان اظهار داشت: عملیات احداث پیست اسکیت استان با همکاری و حمایت فدراسیون آغاز شده و در تلاش هستیم در مجموعه ورزشی علی دایی این پروژه به سرعت اجرایی شده و با تأمین اعتبار مناسب مراحل ساخت آن به سرانجام برسد.

وی از بیمه شدن بیش از 370 اسکیت‌باز در استان خبر داد و تصریح کرد: بیش از نیمی از این اسکیت‌بازان بانوان هستند که با تمام توان و علاقمندی خود برای فعالیت در این رشته اعلام علاقمندی کرده‌اند.

بیننده خاطر نشان کرد: فدراسیون اسکیت برای تجهیز پیست اسکیت قول مساعد داده تا بتوانیم از این ظرفیت در تربیت ورزشکاران استفاده کنیم.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود از برگزاری دوره‌های آموزشی برای مربیان، داوران و ورزشکاران خبر داد و اضافه کرد: هیئت اسکیت استان 40 مربی پایه، پنج مربی درجه سه و یک مربی درجه دو را در قالب کارگاه‌های آموزشی زیر نظر مربیان و کارشناسان فدراسیون اسکیت تحت آموزش قرار داده تا بتواند سطوح علمی و آشنایی با فنون اسکیت را افزایش دهد.

وی ضرورت بیمه ورزشکاران را نیز یادآور شد و ادامه داد: از خانواده‌های ورزشکاران اسکیت‌باز به ویژه نوجوانان و جوانان انتظار داریم در همراهی فرزندان خود به ویژه تداوم حضور در این رشته و آموزش‌های مرتبط فعال بوده و انجام وظیفه کنند.

به گزارش فارس، رئیس هیئت اسکیت استان اردبیل در ادامه سخنان خود بیان کرد: هم اکنون در 11 سالن ورزشی آموزش اسکیت انجام می‌شود و ما در تابستان سال گذشته نیز موفق به آموزش صدها علاقمند به این رشته کردیم که با استقبال خوب خانواده‌ها نیز مواجه شده است.

بیننده گفت:‌ با احداث پیست اسکیت در استان مشکلات ما در تأمین فضای مناسب از بین رفته ولی همچنان در شهرستان‌ها با مشکل فضا و تجهیزات علاقمندان به رشته اسکیت مواجه هستیم.

وی افزود: با آغاز فصل بهار و تابستان همایش‌های سراسری اسکیت‌سواری انجام می‌شود و ما به صورت هفتگی تلاش می‌کنیم به مناسبت‌های مختلف این همایش‌ها را با حضور علاقمندان به این رشته برگزار کنیم.

بیننده انگیزه جوانان و نوجوانان را به مهارت‌آموزی در این رشته ورزشی قابل تحسین توصیف کرد و اظهار داشت: ما همه ساله از بین ورزشکاران توانمند خود بازیکنانی را به تیم ملی اعزام می‌کنیم تا بتوانیم یک ظرفیت خوب و بی‌نظیر را در این حوزه فراهم آوریم.

وی حضور پنج آقا و خانم فعال در این رشته را از استان اردبیل در کمپ تیم‌های ملی برای حضور در مسابقات جهانی و آسیایی بی‌نظیر توصیف کرد و بیان داشت: ما مجوز برگزاری دوره‌های آموزشی و مسابقات را در رشته سرعت و اسکیت پایه کسب کردیم تا بتوانیم در این حوزه با استفاده از توانمندی مربیان و ورزشکاران علاقمند به توفیقات بیشتر دست یابیم.

 



:: بازدید از این مطلب : 810
|
امتیاز مطلب : 13
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احسانی
 
نام‌نویسی بیش از 7 هزار نامزد برای شرکت در انتخابات پارلمانی سوریه

خبرگزاری فارس: رسانه‌های سوریه از نام‌نویسی بیش از 7 هزار نامزد برای شرکت در انتخابات پارلمانی سوریه خبر دادند که قرار است، 18 اردیبهشت ماه سال‌جاری در این کشور برگزار شود.

خبرگزاری فارس: نام‌نویسی بیش از 7 هزار نامزد برای شرکت در انتخابات پارلمانی سوریه

 

به گزارش فارس، پایگاه خبری الحقیقه در گزارشی اعلام کرد که 7 هزار و 195 نفر در پایان مهلت مقرر برای شرکت در انتخابات پارلمانی سوریه نام‌نویسی کرده‌اند که 18 اردیبهشت ماه سال‌جاری در این کشور برگزار می‌شود.

این پایگاه خبری در ادامه گزارش خود توضیح داد که از این تعداد 2هزار و 632 نفر دارای تحصیلات عالیه دانشگاهی و 710 نفر نیز زن هستند.

همچنین استان دمشق با یکهزار و 523 نامزد در ردیف اول و استان حلب با یکهزار و 322 نفر در ردیف بعدی از حیث تعداد نامزدهای ثبت‌نام کننده قرار دارد. کمترین آمارها نیز مربوط به استان درعا در جنوب سوریه با 148 نفر است.

از مجموع 250 نماینده پارلمان سوریه 127 نماینده خاص دو طبقه کشاورز و کارگر این کشور و مابقی نماینده سایر اقشار جامعه سوریه هستند.

نام‌نویسی از نامزدهای انتخابات پارلمانی سوریه از 25 اسفند ماه گذشته آغاز شده بود و امروز (پنج شنبه) این مهلت به پایان رسید.

 



:: بازدید از این مطلب : 588
|
امتیاز مطلب : 11
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احسانی
 
صدای چند انفجار در مرکز بغداد شنیده شد

خبرگزاری فارس: در آستانه نشست اتحادیه عرب، سه انفجار در مرکز بغداد گزارش شد.

خبرگزاری فارس: صدای چند انفجار در مرکز بغداد شنیده شد

 

به گزارش فارس، رسانه دولتی بی‌بی‌سی خبر داد در آستانه آغاز نشست اتحادیه عرب در بغداد، سه انفجار در مرکز این شهر شنیده شده است.

نشست اتحادیه عرب که محور اصلی آن راناآرامی‌های سوریه تشکیل می‌دهد، هم‌اکنون در بغداد در حال برگزاری است.

به گزارش این رسانه، تا کنون جزئیاتی از این انفجارها اعلام نشده است.

اخبار تکمیلی متعاقبا اعلام می‌شود.

 



:: بازدید از این مطلب : 661
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احسانی
رئیس کمیسیون توسعه و عمران شهری رشت:
امسال پروژه جدیدی در رشت کلید نمی‌خورد

خبرگزاری فارس: رئیس کمیسیون توسعه و عمران شهری شورای اسلامی شهر رشت گفت: سیاست‌های شورای شهر رشت اتمام پروژه‌های نیمه تمام در این شهر است و قرار نیست در سال جاری پروژه جدید استارت بخورد.

خبرگزاری فارس: امسال پروژه جدیدی در رشت کلید نمی‌خورد

 

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، موسی ناصح ظهر امروز در جمع خبرنگاران تجهیز مدیریت شهری برای ارائه خدمات بهتر را مهم دانست و اظهار داشت: رسانه‌ها می‌توانند نقش مهمی در این زمینه ایفا کنند.

وی، با اشاره به نقش مهم رسانه‌ها بیان داشت: خبرنگاران به معنای تمام تاریخ و آنچه که از گذشتگان به ما رسیده و نیز کاتبان دوران هستند.

عضو شورای اسلامی شهر رشت، داشتن تعهد خبرنگاری را جزو رسالت مهم نامید و تصریح کرد: رسانه‌ها مسئولان را در امر اجرایی کمک و خدمات‌رسانی کمک کرده و ما را در اجرای امور عمرانی و شهرسازی همراهی کنند.

وی، با بیان اینکه سیاست‌گذاری‌ها قبل از سال جدید تعیین می‌شود، افزود: سیاست‌های شورای شهر رشت اتمام پروژه‌های نیمه تمام در این شهر است و قرار نیست در سال جاری پروژه جدید استارت بخورد.

ناصح، با اشاره به اینکه سال 91 سال اتمام پروژه‌های نیمه تمام در رشت است، خاطرنشان کرد: یکی از این پروژه‌های نیمه تمام پل کابلی میدان مصلای رشت است که باید امسال به اتمام برسد.

وی، با بیان اینکه کمیسیون توسعه و عمران شورای شهر رشت در سال گذشته 40 جلسه برگزار کرد، یادآور شد: در این جلسات 57 مصوبه به تصویب رسید که در راستای تکمیل پروژه‌های سال‌های ماقبل بود.

عضو شورای اسلامی شهر رشت، پیگیری مصوبات این شورا را مهم دانست و تصریح کرد: با توجه به بودجه‌ای که پیش‌بینی شده اگر بتوانیم در سال جدید آنها را به اتمام برسانیم کاری مهم صورت می‌گیرد.

وی، افزود: امیدواریم با وجود تمام مشکلات اقتصادی در سال جاری روند عمرانی و اجرایی را به خوبی پیگیری کنیم و کارهای نیمه تمام را به پایان برسانیم.

ناصح، آسفالت رشت را نامرغوب نامید و اذعان داشت: در استان تولید مصالح با کیفیت ضعیف است و ماندگاری مصالح در بسترهای زیرساختی پاسخگو نیست و باید در این زمینه تجدید نظر شود.



:: بازدید از این مطلب : 440
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احسانی
 
انتقاد شدید بینر از اظهارات جدید اوباما درباره سپر موشکی

خبرگزاری فارس: رئیس مجلس نمایندگان آمریکا با ارسال نامه ای انتقادآمیز به کاخ سفید موضع جدید "باراک اوباما" در قبال سامانه موشکی و نرمش وی در قبال روسیه را به شدت زیر سوال برد.

خبرگزاری فارس: انتقاد شدید بینر از اظهارات جدید اوباما درباره سپر موشکی

 

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، "جان بینر" رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در نامه ای به "باراک اوباما" رئیس جمهوری این کشور اقدام اخیر وی در رابطه با مسائل مربوط به سامانه موشکی با روسیه را زیر سوال برد.

رئیس مجلس نمایندگان کنگره آمریکا در این نامه از اوباما سوال پرسید که آیا وی قصد دارد امتیازات انحصاری را به صورت یکجانبه در زمینه سامانه موشکی به روسیه اعطا کند یا خیر.

انتقاد جمهوری‌خواهان از اظهارات اوباما درباره سامانه موشکی پس از آن مطرح شد که گفتگوی «اوباما» و «دیمیتری میدویدیف» در یک نشست خصوصی در حاشیه اجلاس امنیت هسته‌ای سئول توسط یک روزنامه‌نگار روسی ضبط و منتشر شد.

اوباما ظاهرا در این گفت‌وگوی خصوصی از «میدویدیف» می‌خواهد پیامش را به «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور منتخب مردم، برساند. وی در این پیام به «میدویدیف» می‌گوید: این آخرین انتخابات من است. بعد از انتخاب شدنم، موضع من نرم‌تر خواهد شد.

بنا بر این گزارش، اوباما در این گفت وگوی خصوصی می‌افزاید: «... در مورد تمام این موضوعات و به ویژه در موضوع دفاع موشکی... این موضوع می‌تواند حل شود اما چیزی که اهمیت دارد این است که او [ولادیمیر پوتین] به من فرصت بدهد.»

منابع خبری اعلام کردند میدویدیف در پاسخ به اوباما گفته است: اهمیت پیامتان در مورد فرصت دادن به شما را می‌فهمم.

این اظهارات بلافاصله انتقاد جمهوریخواهان از جله "میت رامنی" کاندیدای جمهوریخواهان برای انتخابات ریاست جمهوری امسال آمریکا را برانگیخت، اما رئیس مجلس نمایندگان کنگره اعلام کرده بود که این انتقادها باید زمانی مطرح شود که اوباما به واشنگتن بازگردد. از همین رو وی نامه خود را تا روز گذشته تسلیم کاخ سفید نکرده بود.

با بازگشت اوباما به واشنگتن از نشست امنیتی سئول، بینر در نامه ای که به کاخ سفید فرستاد از اوباما خواسته است تا منظور خود را در خصوص اظهاراتی که مطرح کرده بویژه درباره موضوع "انعطاف پذیری بیشتر در رابطه با سامانه موشکی" مطرح کند.

بینر در این نامه تأکید کرد: هرگونه سورپرایز رئیس جمهور برای بعد از انتخابات ریاست جمهوری در ماه نوامبر بسیار ناخوشایند خواهد بود.

 



:: بازدید از این مطلب : 534
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احسانی
مهمترین عناوین امروز نشریات آلمانی زبان
تردید کنگره آمریکا درباره امکان موفقیت اقدام نظامی علیه ایران

خبرگزاری فارس: دیدار پاپ با کاسترو در کوبا،افزایش مجازات اعدام در ژاپن و اخباری از تحولات جهان عرب مهمترین عناوین امروز اخبار خارجی نشریات آلمانی زبان بودند.

خبرگزاری فارس: تردید کنگره آمریکا درباره امکان موفقیت اقدام نظامی علیه ایران

 

به گزارش فارس مهمترین عناوین اخبار خارجی امروز نشریات آلمانی، زبان درج شده در پایگاه‌های اینترنتی آنها به شرح زیر است:

 

روزنامه آلمانی "فرانکفورترآلگماینه:

-دیدار پاپ و  کاسترو در کوبا

-افزایش مجازات اعدام در ژاپن

 

روزنامه اتریشی "دراشتاندارد":

-انتقاد پاپ از تحریم آمریکا علیه کوبا

-دختر کازینسکی خواستار رسیدگی به پرونده مرگ پدر شد

- اعلام حمایت روبیو از رامنی

 

نشریه آلمانی "فوکوس:

-افزایش احتمال انتخاب مجدد سارکوزی

-بیشترین میزان مجازات اعدام پس از آمریکا در ژاپن 

 

روزنامه آلمانی "ولفزبورگرآلگماینه":

-رئیس جمهور مجارستان باید استعفا بدهد

-اعزام 3 هزار نظامی به جنوب لیبی

 

 

روزنامه آلمانی "تسایت":

-ابراز تردید کنگره آمریکا درباره امکان موفقیت حمله نظامی به ایران

-نشست بغداد الگویی برای کشورهای عربی خواهد بود

 



:: بازدید از این مطلب : 470
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احسانی
شهردار گناوه:
30 هزار متر پیاده‌رو سازی در ساحل گناوه انجام شد

خبرگزاری فارس: فرماندار گناوه گفت: 30 هزار متر مربع پیاده روسازی در کنار ساحل و نقاط مختلف شهر انجام گرفته است.

خبرگزاری فارس: 30 هزار متر پیاده‌رو سازی در ساحل گناوه انجام شد

 

علی بیروتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گناوه اظهار داشت: تمام تلاش خود را کردیم تا فضایی مناسب برای رفاه هموطنان ایجاد کنیم.

وی افزود: شهرداری گناوه در چند ماه آخر سال 90 تمام تلاش خود را کرد تا فضای مناسبی را برای اسکان و رفاه حال هموطنان ایجاد کند.

شهردار گناوه بیان داشت: 30 هزار متر مربع پیاده روسازی در کنار ساحل و نقاط مختلف شهر انجام گرفته است که همین امر موجب شده هموطنان عزیز بهتر بتوانند چادرهای خود را برپا کنند.

شهردار گناوه ضمن تشکر از همکاری خوب فرماندار با مجموعه شهرداری گفت: شهرداری امسال توانسته حمل و نقل رایگان مسافران از کنار ساحل به مرکز شهر را توسط چهار دستگاه اتوبوس انجام دهد.

بیروتی عنوان داشت: سرویس بهداشتی یکی از مشکلاتی است که سال‌های گذشته مسافران با آن روبرو بوده‌اند که امسال 50 چشمه سرویس بهداشتی به صورت کانکسی و سیار و 12 چشمه حمام عمومی سیار به سرویس‌های قبلی افزوده شده است.

شهردار گناوه گفت: نصب بنرهای اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در ارتباط با رعایت نکات بهداشتی و ایمنی در تمام نقاط شهر توسط شهرداری صورت گرفته است.

وی تاکید کرد: احداث و نصب 30 دوش ساحلی به شکل جانوران دریایی در ساحل، راه اندازی اتوبوس توریستی برای بازدید از اماکن متبرکه و ابنیه تاریخی و مناظر زیبای گناوه، احداث 20 نقطه از شهر و ساحل برای شارژ تلفن همراه، توزیع روزانه 500 هزار کیسه زباله و نصب سطل زباله، پاکسازی ساحل همه روزه با حضور شهروندان و شهرداران محله از ساعت 8 تا 10 صبح، راه‌اندازی چهار نمازخانه سیار در کنار ساحل و نصب ست‌های بازی در پارک‌های ساحلی و ...از اقدامات شهرداری گناوه بوده است.

 



:: بازدید از این مطلب : 801
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احسانی
تل آویو آغازگر رقابت هسته‌ای در منطقه است/
گاردین: در صورت هرگونه حماقتی علیه ایران مردم این کشور در کنار سران نظام خواهند بود

خبرگزاری فارس: یکی از نویسندگان سرشناس انگلیسی طی گفتگو با روزنامه "گاردین "ضمن تاکید بر مصائب فاجعه‌بار هرگونه حمله نظامی احتمالی علیه ایران، به حمایت حداکثری مردم از جمهوری اسلامی و سران آن اشاره کرد.

خبرگزاری فارس: گاردین: در صورت هرگونه حماقتی علیه ایران مردم این کشور در کنار سران نظام خواهند بود

 

به گزارش فارس،"یان مک ایوان‌"، نویسنده انگلیسی که در سال 2005 رمان "شنبه"  وی بطور گسترده‌ای در مورد مداخله نظامی در عراق تعبیر شد‌، هم اینک اذعان می‌کند هرگونه حمله علیه ایران و با هدف نابودی توانمندی هسته‌ای این کشور فاجعه بار خواهد بود.

بنابر‌این گزارش، "مک ایوان" که جهت شرکت در مراسم ویژه روزنامه گاردین که در آن چند چهره ادبی، سیاسی و مطبوعاتی نیز حضور داشتند به دفتر این روزنامه انگلیسی رفته بود‌، طی سخنانی اظهار داشت: من همگام با گروه بیشماری هستم که هرگونه حمله بر علیه ایران را فاجعه بار می دانند. من تصور می‌کنم که مصیبت‌، صدمات و پیامد‌های ناخواسته حمله به ایران فراتر از باور خواهد بود.

"گاردین"  سپس  در توصیف "مک ایوان" می‌نویسد: با وجود این‌‌که وی در آغاز با مباحثات مربوط به برکناری صدام حسین از قدرت موافق بود اما بعدا عمیقا متقاعد شد که دولت بوش قادر به اداره کشور در پی نبرد با عراق نیست.

به نوشته این روزنامه‌، "مک ایوان" راجع به جمهوری اسلامی گفت: حکومت ایران شاید دچار برخی مشکلات باشد اما هرگونه تهاجمی بر علیه این کشور باعث اتحاد و حمایت مردم ایران از حکومت مذهبیشان خواهد شد.

وی همچنین ادعاهای رژیم صهیونیستی مبنی بر این که تاخیر انداختن در اقدام نظامی بر علیه برنامه‌های  هسته‌ای ایران باعث می‌شود تا این کشور تاسیسات خود را در زمینه ساخت سلاح هسته‌ای در سایت‌های زیر‌زمینی مخفی کند و  آن‌گاه دیگر آن ها غیر قابل دسترسی خواهند بود را رد کرد.

 

*تلاش برای جدایی انداختن بین مردم ایران و نظامشان چیزی جز آبروریزی برای غرب به همراه ندارد

 

"مک‌ایوان" سپس با نکوهش رژیم صهیونیستی و جاه طلبی‌های اتمی تل آویو افزود: ای کاش هرگز تل آویو مبادرت به ساخت سلاح‌های هسته‌ای نمی‌کرد زیرا آنوقت یک یا چند قدرت منطقه‌ای نیز  مسیر هسته‌ای شدن را در پیش نمی گرفتند.

وی در خاتمه گفت: هرچند که حکومت ایران در داخل مخالفانی دارد اما با وجود چنین مردم با فرهنگی جدایی انداختن بین آن‌ها و نظامشان برای غرب چیزی جز آبرو‌ریزی به همراه ندارد.

 



:: بازدید از این مطلب : 370
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احسانی
 
آقای گنجی، سخن گفتن در مورد مردم ایران خیال پردازی است یا واقعیت؟

خبرگزاری فارس: گنجی: «تا حدی که من می فهمم باید به سراغ اقشار متفاوت اجتماعی رفت، آنان را سازماندهی کرد و مطالبات آنها را بیان و پیگیری کرد.»

خبرگزاری فارس: آقای گنجی، سخن گفتن در مورد مردم ایران خیال پردازی است یا واقعیت؟

 

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری فارس به نقل از جام نیوز، سایت رادیو فردا پنج شنبه 29 مارس(10 فروردین) مقاله ای از اکبر گنجی درنقد و بررسی مخالفان جمهوری اسلامی ایران منتشر کرد.

گنجی در بخشی از یادداشت خود ضمن اعتراف به شکست جنبش به اصطلاح سبز می نویسد: «جنبش سبز که محصول مشارکت همه مخالفان بود، شکست خورد. اگر چه دلایل و علل اعتراض سیاسی همچنان وجود دارد، اما شکست، گرد مرگ بر همه جا می پراکند، یأس و سرخوردگی پدید آورد و همه را به لاک تنهایی و تک افتادگی باز گرداند.»

وی در ادامه با اشاره به طرح های براندازی مخالفان نظام جمهوری اسلامی ایران افزود: «گروه هایی می گویند همه راه ها بسته است و هیچ کاری نمی توان انجام داد. رژیم اصلاح ناپذیر است و تنها راه پیش روی، سرنگونی رژیم با کمک خارجی، تحریم های فلج کننده اقتصادی، حمله نظامی، پول گرفتن اپوزیسیون از دولت های خارجی و اپوزیسیون سازی مطابق مدل لیبی و سوریه است.

این گروه نیز این نوع پروژه ها را تعقیب می کنند. برخی از سازمان ها وارد مراحل عملیاتی مشترک با دولت های خارجی شده اند، اما برخی دیگر، پول گرفتن اپوزیسیون از دولت های خارجی، تحریم های اقتصادی فلج کننده، تهاجم نظامی دولت های خارجی به ایران، همکاری و همسویی با دولت های متجاوز را توجیه کرده و به دنبال جمع کردن نیروهای همسوی با دولت های غربی و ساختن اپوزیسیون مورد حمایت آمریکا هستند. اپوزیسیونی که بخواهد مفت و مجانی به قدرت برسد، باید هم تحریم های اقتصادی کمرشکن و تهاجم نظامی به ایران را تشویق نماید.»

گنجی در پایان به راهکار خود برای براندازی نظام اشاره کرده و می نویسد: «تا حدی که من می فهمم، راه دیگری نیز وجود دارد که نتیجه بخش است. به جای دولت، باید به جامعه نظر انداخت. به جای تسخیر قدرت سیاسی، باید به فکر تسخیر مردم- یا هژمونی در جامعه ی مدنی- بود. اگر خواهان دموکراسی هستیم، باید مردم را از طریق سازمان یابی های متنوع و متکثر قدرتمند ساخت. باید در میان مردم پایگاه اجتماعی پدید آورد. با طرح شعارهای انتزاعی معطوف به تسخیر دولت، لزوماً نمی توان به مقصدی رسید. باید به سراغ اقشار متفاوت اجتماعی رفت، آنان را سازماندهی کرد و مطالبات آنها را بیان و پیگیری کرد.»

گفتنی است در حالی اکبر گنجی که خود چند سالی است با پناه بردن به دامان غرب به جمع اپوزیسیون پیوسته از راه کار خود برای "تسخیر مردم" سخن به میان آورده است که وی چندی پیش در یادداشتی که در سایت اینترنتی روز آنلاین منتشر شد ضمن بررسی این پرسش که چرا در ایران جنبش ضد رژیم وجود خارجی ندارد؟ با "غیر واقعی" و "خیال پردازی" خواندن تحلیل های اپوزیسیون نسبت به مردم ایران نوشت: «اپوزیسیون طی 33 سال گذشته دائماً سقوط شش ماهه رژیم را به مردم وعده داده است. اما آن وعده ها نقد نشده است. چرا؟ یکی از دلایل این امر این بوده که مخالفان مقیم خارج «آرزوی» خود را «واقعیت» قلمداد می کردند. هرگونه تحلیلی نیازمند تصویری صادق از واقعیت است. تصویر کاذب از «رژیم» و «مردم» آدمی را به خیال پردازی سوق می دهد.»

گنجی در ادامه یادداشت خود در روز آنلاین، اپوزیسیون خارج نشین را فاقد قدرت بسیج اجتماعی توصیف کرده و افزود: «مسائل و مشکلات موجود موجب «استیصال» کامل اپوزیسیون شده است. آنها می گویند ما هیچ پایگاهی در داخل نداریم و رژیم هم به هیچ طریقی ساقط کردنی نیست پس تنها راه ممکن، تهاجم نظامی دول خارجی به ایران است بنابراین ما باید خود را به دولت های غربی بشناسانیم و آمریکا و اسرائیل را به تهاجم نظامی تشویق کنیم.»

 



:: بازدید از این مطلب : 389
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احسانی
از هفتم فروردین ماه جاری صورت می‌گیرد
اعزام دانشجویان بسیجی چهارمحال و بختیاری به مناطق محروم

خبرگزاری فارس: مسئول بسیج دانشجویی سپاه چهارمحال و بختیاری گفت: گروه جهادی از تبار آسمانیان بسیج دانشجویی استان چهارمحال و بختیاری، برای کمک رسانی به عشایر، هفتم فروردین ماه جاری به مناطق محروم این استان اعزام می‌شوند.

خبرگزاری فارس: اعزام دانشجویان بسیجی چهارمحال و بختیاری به مناطق محروم

 

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، فریدون طاهری ظهر امروز در جمع کارکنان سپاه این استان، اظهار داشت: این گروه از هفتم تا سیزدهم فروردین سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی به روستاهای کلکله، سروک، معدن اعزام شده و به فعالیت‌های فرهنگی، آموزشی، عمرانی و بهداشتی می‌پردازد.

وی افزود: بسیجیان اعزامی، در امور فرهنگی، آموزشی و عمرانی به روستاییان کمک کرده و برای بهبود وضعیت بهداشتی روستاییان فعالیت می‌کنند.

طاهری با بیان اینکه خودکفایی کشور، با حمایت از تولیدات داخلی محقق می‌شود، گفت: حمایت از نیروی کارآمد و تولید کنندگان یکی از راهکارهای توسعه کشور است.

مسئول بسیج دانشجویی سپاه چهارمحال و بختیاری بیان داشت: شکوفایی ایران اسلامی در عرصه‌های مختلف با تبعیت از ولایت فقیه بوده و اکنون نیز این روند ادامه دارد.

این مسئول به نامگذاری امسال از سوی امام خامنه‌‎ای اشاره کرد و یادآور شد: مردم و مسئولان با حمایت از تولید کنندگان و نیز فرهنگ کردن خرید اجناس ایرانی می‌توانند به خودکفایی کشور کمک کنند.

طاهری ابراز داشت: تولید اجناس با کیفیت در کشور، انگیزه را برای خرید کالای خارجی کمتر می‌کند و از سوی موجب توسعه اقتصادی کشور می‌شود.

وی با اشاره به موج بیداری اسلامی در کشورهای منطقه، افزود: استکبار جهانی با تحمیل جنگ و سایر اقدامات علیه ایران می‌خواست نامی از اسلام در ایران و جهان باقی نماند که با رهبری‌های حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری همچنین مقاومت مردم، امروز ایران به الگویی برای سایر کشوری تبدیل شده است.

این مسئول اذعان داشت: رهبر فرزانه انقلاب همه ساله با شناخت از شرایط موجود کشور برای سربلندی و عزت ایران اسلامی راهکاری جدید انتخاب می‌کنند و امسال را نیز برای خود کفایی کشور سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی نامگذاری کرده‌اند.



:: بازدید از این مطلب : 453
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احسانی
ناظر عالی ستاد تسهیلات سفرهای کشور خبر داد
سفر 47 درصد زائران امام رضا (ع) از خراسان شمالی

خبرگزاری فارس: ناظر عالی ستاد تسهیلات سفرهای کشور گفت: بر اساس آمار 47 درصد زائران امام رضا (ع) تاکنون از استان خراسان شمالی سفر کرده‌اند.

خبرگزاری فارس: سفر 47 درصد زائران امام رضا (ع) از خراسان شمالی

 

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، نادر زینالی ظهر امروز در نشست با قائم مقام و دبیر ستاد تسهیلات نوروزی خراسان شمالی اظهار داشت: یک میلیون و 400 هزار مسافر نوروزی وارد این استان شده که این میزان حدود 47 درصد از زائران مشهد مقدس که تاکنون وارد این شهر شده را تشکیل می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه تا روز گذشته 3 میلیون و 200 هزار نفر به مشهد مقدس مشرف شده‌اند، افزود: ارائه خدمات به یک میلیون و 400 هزار مسافر ورودی به این استان توان بالایی را می‌طلبد که ستاد تسهیلات نوروزی خراسان شمالی به خوبی از عهده آن برآمده است.

زینالی تصریح کرد: این نظم و انضباطی که در خدمات رسانی به مسافران در استان از سوی کمیته‌های مختلف ستاد تسهیلات نوروزی ایجاد شده نشان از یک برنامه‌ریزی دقیق چند ماهه دارد.

این مسئول با بیان اینکه خدمت رسانی به زائران امام رضا (ع) افتخار بزرگی است، گفت: باید از تمام توان برای خدمات‌رسانی به این مهمانان بهره‌گیری کرد.

قائم مقام ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی خراسان شمالی هم در این نشست با بیان اینکه جلسات ستاد تسهیلات نوروزی استان از سه ماه قبل آغاز شد، اظهار داشت: با وجود در پیش بودن انتخابات در 29 اسفند لیکن دبیرخانه سفرهای نوروزی استان از چندی قبل در محل عمارت مفخم فعال شد.

سید کریم سجادی با اشاره به اینکه هیئت‌های نظارت تسهیلات نوروزی استان از جایگاه‌های سوخت، پارک‌ها، بازارچه‌های صنایع دستی برای خدمات دهی هر چه مطلوب‌تر به مسافران، سرکشی و بازرسی می‌کنند، گفت: این استان دارای 300 کیلومتر راه اصلی بوده که صرفاً 100 کیلومتر آن دو بانده بوده و 200 کیلومتر از محورهای ارتباطی اصلی نیز به صورت دو طرفه است.

وی با اشاره به تردد سالانه میلیون‌ها زائر و مسافر از خراسان شمالی افزود: البته برف گیر بودن برخی محورهای ارتباطی استان از مشکلاتی است که با کم‌ترین بارندگی استان دچار زحمت و مشکل می‌شود.

سجادی با اشاره به ابتکار استاندار خراسان شمالی برای برگزاری مسابقه سفرنامه نویسی با رویکرد دینی یادآور شد: بر همین اساس به سه نفر که بهترین سفرنامه را با این رویکرد نگارش کنند، جوایز ارزنده‌ای تعلق می‌گیرد.

این مسئول با اشاره به ظرفیت‌های بالای گردشگری در استان اظهار امیدواری کرد تا خراسان شمالی از استان عبوری به استان مقصد گردشگری تبدیل شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان شمالی در عین حال از افزایش میزان ماندگاری مسافران طی سال‌های اخیر در این استان خبر داد و ابراز داشت: سال گذشته میزان ماندگاری مسافران نوروزی در خراسان شمالی به هشت ساعت افزایش یافت، که پیش‌‌بینی می‌شود این میزان در نوروز امسال به 12 ساعت برسد.

معاون عمرانی استاندار خراسان شمالی هم با اشاره به اینکه تمام امکانات استان برای پذیرایی هر چه مطلوب برای مسافران نوروزی آماده شده، گفت: بر همین اساس تمام شهرداری‌های استان از چند ماه قبل اقدام به آماده سازی و زیباسازی شهرها به منظور سفرهای نوروزی هموطنان شدند.

احمدرضا عفتی از تمام تلاش‌های انجام شده در ستاد تسهیلات نوروزی خراسان شمالی به منظور خدمات رسانی به مسافران قدردانی کرد.

دبیر ستاد دائمی تسهیلات سفرهای نوروزی خراسان شمالی هم در این نشست با بیان اینکه دستگاه‌های استان از سه ماه قبل درگیر آماده سازی برای نوروز امسال شدند، متذکر شد: معاونت‌های مختلفی ذیل این ستاد تشکیل و موضوعات مختلف را به منظور خدمات‌رسانی شایسته به مسافران پیگیری کردند.

علی کاظمی فعال شدن بازارچه‌های صنایع دستی با 350 غرفه و توزیع 80 هزار اقلام معرفی استان را از جمله اقدامات مهم این ستاد در حوزه اطلاع رسانی برشمرد و اظهار امیدواری کرد تا در آینده نزدیک خراسان شمالی به عنوان استان مقصد گردشگری کشور تبدیل شود.



:: بازدید از این مطلب : 423
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احسانی
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه چهارمحال و بختیاری خواستار شد
نهادینه سازی فرهنگ استفاده از کالاهای ایرانی در کشور

خبرگزاری فارس: مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه چهارمحال و بختیاری گفت: باید فرهنگ استفاده از کالای تولید ایران در کشور نهادینه شود.

خبرگزاری فارس: نهادینه سازی فرهنگ استفاده از کالاهای ایرانی در کشور

 

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام کریم سرافراز ظهر امروز در حاشیه اعزام کاروان راهیان نور این استان به مناطق عملیاتی جنوب کشور، اظهار داشت: فرمانده معظم کل قوا با نامگذاری سال‌ها اقتدار کشور را افزایش و دشمنان را ناکام می‌سازند.

وی افزود: برای تحقق شعار تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی باید این موضوع در کوتاه‌ترین زمان ممکن، اما با مطالعه دقیق در دستور کار مسئولان نظام مقدس جمهوری اسلامی قرار گیرد.

سرافراز ادامه داد: با برنامه‌ریزی دقیق مدیران و مسئولان کشور، فرمایش مقام معظم رهبری در نامگذاری سال تحقق یافته و با تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی علاوه بر ایجاد اشتغال برای جوانان، کشور از وابستگی به تولیدات خارجی بی نیاز می‌شود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه چهارمحال و بختیاری به اهمیت خرید اجناس ایرانی اشاره و گفت: مردم ایران با خرید تولیدات ایرانی، ورود کالاهای بیگانگان را به کشور کاهش می‌دهند.

وی از تولید کنندگان نیز خواست در تولیدات خود رعایت کامل استاندارد، صورت گیرد که این امر خود بهترین تشویق برای استفاده از اجناس تولید کشور است.

سرافراز با تأکید بر اینکه مردم انقلابی ایران اسلامی برای مقابله با دشمن باید از کالای داخلی استفاده کنند، ادامه داد: باید فرهنگ استفاده از کالای تولید ایران در کشور نهادینه شود.

این مسئول حضور در مناطق عملیاتی و آشنا شدن با فرهنگ ایثار و شهادت را برای نسل جوان درس آموز دانست و گفت: درسال‌های آغازین جنگ علیه ایران، رزمندگان اسلام از امکانات و تجهیزات لازم برخوردار نبودند و نیز آموزش‏های لازم را نداشتند آما با تبعیت از ولایت کارنامه‌ای درخشان از خود به جای گذاشتند.

وی تصریح کرد: بسیاری از ابتکارات فرماندهان و رزمندگان اسلام در جنگ تحمیلی، برای فرماندهان عالی رتبه جهان حیرت آور بود و امروز در دانشگاه‌های معتبر نظامی دنیا تدریس می‌شود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه چهارمحال و بختیاری به نقش مردم در راستای استکبار ستیزی اشاره و افزود: مردم ایران اسلامی در طی سه دهه گذشته ثابت کردند که اجازه سود جویی به بدخواهان و دشمنان نمی‌‎دهند و در این حرکت جهادی نیز با مصرف کالای تولید داخلی موجب توسعه کسب و کار و سرمایه گذاری در ایران اسلامی خواهند شد.

سرافراز در پایان اذعان داشت: سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی در اصل تداوم جهاد اقتصادی است و تحقق این مهم با کار، تلاش و فراوان صورت می‌گیرد.

 



:: بازدید از این مطلب : 643
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احسانی
مسابقات تنیس فیوچرز - ترکیه
صعود دو تنیسور ایران به مرحله دوم

خبرگزاری فارس: در نخستین روز برگزاری هفته دوم رقابت‌های تنیس فیوچرز ترکیه و در جدول انفرادی (انتخابی) دو پیروزی و دو شکست حاصل تلاش تنیسورهای ملی‌پوش کشورمان بود.

خبرگزاری فارس: صعود دو تنیسور ایران به مرحله دوم

 

به گزارش باشگاه خبری فارس «توانا» و به نقل از سایت فدراسیون تنیس، در نخستین روز برگزاری این دیدارها شاهین خالدان ۲ بر صفرپدراگ مارجانوویچ از صربستان را سد راه خود برداشت، محسن حسین زاده با نتیجه ۲ بر یک آندریف ژیلنسکی از امریکا را شکست داد و مرتضی معظم نیز با نتیجه ۲ بر صفر مغلوب موریس دتینگر از آلمان شد.

در ادامه نیز دیدار کیارش سوری و جوسلین دویلیرس از فرانسه ۳ ساعت و ده دقیقه به طول انجامید که در نتیجه سوری در ست سوم  این دیدار را با نتیجه ۲ بر یک واگذار حریف خود کرد.

امروز و در دومین روز برگزاری این دیدارها محسن حسین زاده به مصاف حریفی از اتریش خواهد رفت  و شاهین خالدان با الکساندر خالانسکی از روسیه به رقابت خواهد پرداخت.

این مسابقات به مدت یک هفته و بر روی زمین هارد کورت برگزار خواهد شد و ۶۴ بازیکن از کشورهای  چک، سوئد، بلغارستان، آلمان، اسپانیا، ایتالیا، روسیه، مقدونیه، تونس، برزیل، رومانی، ترکیه، صربستان، امریکا، چین، اتریش، اکراین، بلژیک، هلند و ایران در این مسابقات حضور خواهند داشت.

تیم ملی تنیس بزرگسالان کشورمان متشکل از ۴ بازیکن، سرپرست و سرمربی از ۲۵ اسفندماه به مدت دو هفته جهت شرکت در رقابت‌های فیوچرز و برگزاری اردوی تدارکاتی به ترکیه اعزام شدند که سرمربیگری تیم ایران بر عهده مصطفی صالح و سرپرست تیم فرشاد صفتی است.



:: بازدید از این مطلب : 512
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احسانی
 
"نوروزگاه" دوشنبه میزبان جشن جهانی نوروز+ فیلم

خبرگزاری فارس: مراسم امسال جشن جهانی نوروز در محل ویژه‌ای با نام "نوروزگاه" در زیر بارش باران و با طنین نوای "ای دوست نوروز شد جهانی" برگزار شد.

خبرگزاری فارس: "نوروزگاه" دوشنبه میزبان جشن جهانی نوروز+ فیلم

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، مراسم امسال جشن جهانی نوروز در محل نوروزگاه شهر دوشنبه پایتخت تاجیکستان در زیر بارش باران و با طنین نوای "ای دوست نوروز شد جهانی" برگزار شد.

برای دیدن فیلم اینجا کلیک کنید.



:: بازدید از این مطلب : 898
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احسانی
مدیر کل راه و شهرسازی استان بوشهر خبر داد
فعالیت 570 راهدار و کشیک راهداری نوروزی در بوشهر

خبرگزاری فارس: مدیر کل راه و شهرسازی استان بوشهر گفت: در ایام نوروز برای بهبود وضعیت عبور و مرور در محورهای این استان 460 راهدار و بیش از 110 کشیک راهداری در سطح بوشهر فعال هستند.

خبرگزاری فارس: فعالیت 570 راهدار و کشیک راهداری نوروزی در بوشهر

 

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، علیرضا صفایی از ظهر امروز در حاشیه بازدید از محورهای ارتباطی استان بوشهر با بیان اینکه ناوگان راهداری استان بوشهر در کشور پیشتاز است، تصریح کرد: با اختصاص اعتبارات ویژه محورهای ارتباطی استان بوشهر وضعیت بهتری پیدا کرده و تیم‌های راهداری امدادی نیز با نهایت تلاش خود در خدمت مسافران نوروزی هستند.

وی افزود: برای تسهیل و آسایش مسافرانی که به استان بوشهر می آیند تعداد 10 هزار نقشه به همراه دعای سفر و بروشور را بین مسافران توزیع کرده است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان بوشهر گفت: این اداره کل همچنین به منظور ارتقای ایمنی تردد و کاهش تصادفات بیش از 150 پلاکارد حاوی شعارها و نکات ایمنی را در محورهای اصلی استان نصب کرده است.

قائم مقام وزیر و مدیر کل راه و شهرسازی استان بوشهر از آمادگی راهداران برای استقبال از مسافران نوروزی خبر داد و با اشاره به حضور راهداران همزمان با ایام تعطیل در محورهای استان بوشهر ادامه داد: 110 کشیک راهداری ساماندهی شده‌‌اند و از 25 اسفند ماه در راهدارخانه‌های استان مستقر می‌شوند.

صفایی پاکسازی حاشیه راه‌ها، لکه گیری، نصب علائم، شستشوی تابلوها و تجهیز آماده‌سازی راهدارخانه‌های استان برای اسکان مسافران در مواقع لزوم را از جمله اقدامات این اداره در نوروز بر شمرد.

وی نصب بنر با پلاکارد با عناوین شعارهای ایمنی و راهنمایی مسافران در جاده‌ها، ساماندهی و استفاده از سیستم مانیتورینگ جاده‌ها برای مدیریت و کنترل ترافیک در بزرگراه‌ها را از دیگر اقدامات این اداره کل در عید نوروز عنوان کرد.

این مسئول با اشاره به فعالیت 460 راهدار در مناطق مختلف استان اذعان داشت: این راهداران با 88 دستگاه ماشین آلات سبک، سنگین و نیمه سنگین در محورها و راه‌های مواصلاتی استان بوشهر فعالیت می‌کنند.

مدیر کل راه و شهرسازی استان بوشهر در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم با همکاری رانندگان و مسافران با عوامل راهداری و پلیس راه در ایام نوروز شاهد هیچ گونه حوادث ناگواری در جاده‌های استان نباشیم.

 



:: بازدید از این مطلب : 335
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احسانی
 
مراسم "چوب بازی" در جشن جهانی نوروز تاجیکستان+ فیلم

خبرگزاری فارس: همزمان با برپایی جشن جهانی نوروز در تاجیکستان هریک از کشورهای شرکت کننده در این جشن به اجرای گوشه‌ای از مراسمات سنتی خود پرداختند که از ایران هنرمندان خطه خراسان به اجرای نمایش چوب بازی دست زدند.

خبرگزاری فارس: مراسم "چوب بازی" در جشن جهانی نوروز تاجیکستان+ فیلم

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، همزمان با برپایی جشن جهانی نوروز در تاجیکستان هریک از کشورهای شرکت کننده در این جشن به اجرای گوشه‌ای از مراسمات سنتی خود پرداختند که از ایران هنرمندان خطه خراسان به اجرای نمایش چوب بازی دست زدند که مورد توجه حضار در میدان موسوم به نوروزگاه شهر دوشنبه قرار گرفت.

برای مشاهده فیلم اینجا کلیک کنید.

 



:: بازدید از این مطلب : 414
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احسانی
در اجرای طرح نوروزی خراسان شمالی انجام شد
11 هزار مورد بازرسی از واحدهای صنفی خراسان شمالی

خبرگزاری فارس: معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: 11 هزار و 164 مورد بازرسی از سطح واحدهای صنفی این استان در اجرای طرح نوروزی تاکنون انجام شد.

خبرگزاری فارس: 11 هزار مورد بازرسی از واحدهای صنفی خراسان شمالی

 

حبیب الله عطاردی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد با بیان اینکه طرح نوروزی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی از اول اسفند آغاز و تا پایان تعطیلات نوروزی ادامه دارد، اظهار داشت: تعداد پرونده‌های تخلفات صنفی تشکیل شده در همین مدت را هزار و 362 مورد عنوان کرد.

وی افزود: عمده تخلفات مربوط به گران‌فروشی، عدم صدور فاکتور، عدم درج قیمت بوده است.

به گفته عطاردی، این واحدهای صنفی متخلف مجموعاً به 977 میلیون ریال جریمه محکوم شدند.

وی همچنین از برگزاری 172 گشت نظارتی با دستگاه‌های مختلف در این استان طی مدت اجرای این طرح خبر داد.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی با بیان اینکه در همین مدت 133 مورد بازرسی از مراکز پذیرایی و 92 مورد از مراکز اقامتی و کمپ‌ها انجام شد، افزود: تعداد شکایات رسیده در این زمینه 13 مورد بوده که برای دو مورد پرونده تشکیل و به 11 مورد دیگر نیز از شکایت‌ها تذکر داده شد.

وی همچنین تعداد شکایات رسیده از رستوران‌های بین راهی به معاونت نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان را در همین مدت 16 مورد عنوان کرد و گفت: 7 فقره از این شکایات منجر به تشکیل پرونده و 9 فقره پرونده دیگر نیز تذکر گرفتند.

عطاردی همچنین تعداد شکایات رسیده از اماکن پذیرایی استان را در همین مدت 12 مورد برشمرد و افزود: 12 مورد از این شکایات منجر به تشکیل پرونده و 5 واحد نیز تذکر گرفتند.

خراسان شمالی در مسیر دو قطب زیارتی شرق کشور مشهد مقدس و قطب سیاحتی شمال قرار دارد.

 



:: بازدید از این مطلب : 207
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احسانی
 
گلایه پایگاه صهیونیستی از روزنامه انگلیسی به‌خاطر لو دادن برنامه اطلاعاتی اسرائیل علیه ایران!

خبرگزاری فارس: یک روزنامه انگلیسی با افشای یک عملیات اطلاعاتی رژیم صهیونیستی در ایران، امنیت این عملیات را به خطر انداخته و گلایه یک پایگاه صهیونیستی را برانگیخته است.

خبرگزاری فارس: گلایه پایگاه صهیونیستی از روزنامه انگلیسی به‌خاطر لو دادن برنامه اطلاعاتی اسرائیل علیه ایران!

 

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از "اسرائیل نشنال نیوز"، روزنامه انگلیسی ساندی‌تایمز با افشای حضور گروهی از ماموران مخفی رژیم اسرائیل در خاک ایران، امنیت آنها را به خطر انداخته است.

بنابراین گزارش، این افراد در ایران ماموریت داشته‌اند تا شواهدی را مبنی بر انحراف برنامه هسته‌ای کشورمان بیابند. در این گزارش ادعا شده است که این گروه از کماندوهای اسرائیلی در لباس سربازان ایرانی مشغول به فعالیت هستند و از مرز کردستان عراق وارد ایران شده‌اند.

بر اساس گزارش فوق، این تلاش‌ها با هدف آشکارسازی فعالیت‌های ایران در سایت نظامی پارچین در نزدیکی تهران صورت می‌پذیرد. غرب مدعی‌ست که ایران در پارچین فعالیت‌های مرتبط با تولید سلاح هسته‌ای انجام می‌دهد اما ایران این ادعا را رد کرده و اعلام داشته است با روشن شدن کیفیت بازرسی، بازرسان آژانس می‌توانند از پارچین بازدید به عمل آورند.

همچنین گزارش شده است که صهیونیست‌ها در این برنامه اطلاعاتی قصد دارند از فعالیت‌های ایران در سایت هسته‌ای فردو در نزدیکی شهرستان قم نیز اطلاعات کسب کنند. دانشمندان ایرانی در فردو توانسته‌اند اورانیوم را تا ۲۰ درصد غنی‌سازی کنند.

در این گزارش ادعا شده است که اسرائیل سال‌هاست که به این برنامه اطلاعاتی اشتغال دارد و از بالگردهای "بلک هاوک" برای انتقال کماندوهای خود به ایران استفاده کرده است.



:: بازدید از این مطلب : 287
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احسانی
صبح امروز صورت گرفت
بازدید افشارزاده از اردوی تیم‌های ملی کشتی آزاد، بوکس، جودو و تکواندو

خبرگزاری فارس: دبیر کل کمیته ملی المپیک در نخستین روز از روز کاری سال 91 از اردوی تیم‌های ملی کشتی آزاد، بوکس، جودو و تکواندو دیدن کرد.

خبرگزاری فارس: بازدید افشارزاده از اردوی تیم‌های ملی کشتی آزاد، بوکس، جودو و تکواندو

 

به گزارش باشگاه خبری فارس «توانا» و به نقل از روابط عمومی کمیته ملی المپیک، در ادامه بازدیدهای سرزده بهرام افشارزاده از اردوی تیم های ملی صبح امروز وی با حضور در مجموعه ورزشی انقلاب از اردوی تیم ملی بوکس که خود را برای شرکت در رقابتهای گزینشی المپیک در آلماتی قزاقستان آماده می‌کند، بازدید کرد.

در این بازدید دبیر کل کمیته ضمن تبریک سال نو به ملی پوشان بوکس ابراز امیدواری کرد مشت ‌زنان کشورمان بتوانند در رقابت‌های گزینشی پیش رو که آخرین فرصت آنها برای کسب سهمیه المپیک است تعداد سهمیه‌های بوکس کشورمان را به بیش از یک سهمیه فعلی برسانند.

سپس افشارزاده از تمرینات اختصاصی محمد رضا رودکی ملی پوش جودو کشورمان و همچنین تیم ملی تکواندوی امید نیز بازدید به عمل آورد و مجموعه ورزشی انقلاب را برای بازدید از اردوی تیم ملی تکواندو بزرگسالان در مرکز جهانی تکواندو ترک کرد.

افشار زاده در بازدید از اردوی تیم ملی تکواندو المپیکی کشورمان که با حضور فریبرز عسگری سرمربی، سید محمد پولادگر رئیس فدراسیون و غلامحسن ذالقدری دبیر فدراسیون در حال برگزاری بود از تمرینات یوسف کرمی و محمد باقری معتمد بازدید به عمل آورد.

در این بازدید فریبرز عسگری ضمن ارائه گزارشی در خصوص نحوه آماده سازی ملی پوشان و نداشتن مشکل آسیب دیدگی در بین آنهاخاطر نشان کرد تمرینات تیم ملی تا هفته آینده با کارهای بدنسازی سبک ادامه داشته و سپس با حضور تمامی اردونشینان تمرنیات تکواندو آغاز خواهد شد.

سپس بهرام افشارزاده ضمن آرزوی موفقیت برای تیم ملی تکواندو تصریح کرد:با توجه به سوابق درخشان تکواندو در بازیهای المپیک گذشته و همچنین کادر فنی با تجربه و با انگیزه ای که در آن وجود دارد و حضور ملی پوشان باتجربه در اردو انتظار می رود در بازیهای المپیک لندن هم تکواندو کاران کشورمان بتوانند به نتایج در خشانی دست پیدا کنند.

دبیر کل کمیته ملی المپیک ادامه داد: حضور در اردوهای متعدد تیم های ملی و دیدن تمرینات ملی پوشان ما را در انجام وظایفمان دلگرم تر می‌کند و کمیته ملی المپیک هر آنچه در توان دارد برای اعزام کاروانی مقتدر به بازیهای المپیک لندن انجام خواهدداد و امید می‌رود در این مدت زمان باقی مانده تعداد سهمیه های المپیکی کشورمان افزایش یابد.



:: بازدید از این مطلب : 308
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احسانی
معاون استاندار آذربایجان غربی:
پیشگیری از حوادث ناگوار رویکرد شورای مدیریت بحران است

خبرگزاری فارس: معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی گفت: پیشگیری از وقوع حوادث ناگوار از رویکردهای اصلی برنامه‌های شورای مدیریت بحران استان آذربایجان غربی است.

خبرگزاری فارس: پیشگیری از حوادث ناگوار رویکرد شورای مدیریت بحران است

 

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، سید جواد محمودی ظهر امروز در بازدید از پایگاه‌های امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان اظهار داشت: افزایش سرعت امدادرسانی و توان عملیاتی نیروهای امدادگر از رویکردهای دیگر شورای مدیریت بحران استان است که باید در این زمینه برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گیرد.

وی افزود: آموزش و ارتقای توان امدادی امدادگران جمعیت هلال احمر استان اهمیت ویژه‌ای دارد که در این راستا در بخش آموزش و تجهیز این نیروها به امکانات نوین امدادی گام‌های مهمی در استان برداشته شده است.

محمودی تلاش و مجاهدت نیروهای امدادی استان را مورد اشاره قرار داد و گفت: با توجه به بارش شدید برف و کولاک در روزهای پایانی سال 90 امدادرسانی امدادگران جمعیت هلال احمر استان به مسافران و مصدومان مطلوب بود و آن‌ها توانستند با تلاش خود به مصدومان و آسیب دیدگان در حوادث کمک‌رسانی به موقع انجام دهند.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: حضور نیروهای امدادی سبب آرامش خاطر مسافران و گردشگران نوروزی می‌شود از این رو نقش آن‌ها مهم و حیاتی است.

شایان ذکر است، این مسئول از پایگاه‌های امداد و نجات و ایستگاه‌های راهنمای مسافران نوروزی حیدرآباد نقده، بوکان و اشنویه بازدید کرده و از امدادگران این مناطق تقدیر کرد.

 



:: بازدید از این مطلب : 368
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احسانی
/جاذبه‌های دیدنی گیلان/
موزه و مقبره پدر چای ایران گنجینه‌ای دیدنی در لاهیجان

خبرگزاری فارس: موزه‌ و مقبره کاشف‌السطنه پدر چای ایران در لاهیجان گنجینه‌ای از خاطرات گیلان است که هر ساله مورد بازدید گردشگران قرار می‌گیرد.

خبرگزاری فارس: موزه و مقبره پدر چای ایران گنجینه‌ای دیدنی در لاهیجان

 

به گزارش خبرگزاری فارس از لاهیجان، گیلان سرزمینی سبز با گذشته‌ای پر از خاطرات است که رد پای این خاطرات در موزه‌های آن نگه‌داری و حفظ می‌شود.

در گیلان موزه‌هایی در رشت، لاهیجان، انزلی، فومن، آستارا، ماسوله و... وجود دارد که هر یک گردشگران و مسافران زیادی را در خود می‌پذیرند.

موزه تاریخ چای ایران در لاهیجان از جمله موزه‌هایی است که مورد بازدید و استقبال مسافران قرار می‌گیرد تا از اسناد و مدارکی که از کاشف‌السطنه پدر چای ایران در آن نگه‌داری می‌شود بازدید کنند.

اسناد و مدارک کاشف‌السطنه و وسایل مربوط به مصرف چای مانند انواع سماورهای ذغالی، قوری‌های چینی، مسی و سنگی، قهوه‌خوری‌ها، عهدنامه‌ ناصرالدین شاه و انواع گیره‌های استکان چای، سینی و پایه فنجان ملیله‌کاری و... بخشی از اشیای موزه است که چشم هر بیننده‌ای را خیره می‌کند.

در ویترین‌های طبقه دوم موزه چای ایران لباس‌های محلی، چادرشب، چاروق، انواع زیورآلات نقره، ظروف مسی و چوبی، انواع چپق و قلیان، قاشق‌های ظریف‌کاری شده از چوب شمشاد و گلابی مربوط به زمان قاجار که معرف فرهنگ و تمدن مردم خطه گیلان محسوب می‌شود به نمایش درآمده است.

در ضلع غربی موزه چای ایران نیز برجی طراحی شده که مقبره کاشف‌السطنه در آن قرار دارد.

لاهیجان از جمله زیباترین شهرهای گیلان است که قرن‌ها مقر حکومت سادات کیایی بود و آن را به نام شهر چای می‌شناسند، زیرا چای‌کاری در ایران برای نخستین بار به همت حاج محمد میرزا کاشف‌السلطنه چای‌کار در سال 1319 هجری قمری در لاهیجان آغاز شد و به سرعت در این شهر و دیگر مناطق سواحل جنوبی دریای مازندران توسعه یافت.

مزار کاشف‌السلطنه روی تپه‌ای از چای که توسط وی در سال 1307 شمسی خریداری شده بود، قرار دارد.

از سال 1335 بنای فعلی به سبک معماری غربی تهیه و به همت انجمن آثار ملی به شکل کنونی با اسکلتی از بتون و نمای سنگ تیشه‌ای طوسی رنگ با زیربنای 512 متر مربع ساخته شد که بعدها در جوار این مقبره موزه چای بنا نهاده شد.

این موزه هم ‌اکنون با داشتن ادوات و وسایل سنتی و تخصصی مربوط به چای و مدارکی مربوط به چگونگی فعالیت‌های پدر چای ایران همه روزه به ویژه در ایام تعطیلات پذیرای بسیاری از افراد بومی و نیز گردشگران است.



:: بازدید از این مطلب : 392
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احسانی
مهمترین عناوین امروز نشریات آلمانی زبان
پیامدهای حملات تروریستی در فرانسه بر انتخابات ریاست جمهوری

خبرگزاری فارس: پیروزی سنتروم در انتخابات درون حزبی جمهوریخواهان در ایالت لوئیزیانا و اخباری درباره حملات تروریستی در تولوز فرانسه مهمترین عناوین امروز اخبار خارجی نشریات آلمانی زبان بودند.

خبرگزاری فارس: پیامدهای حملات تروریستی در فرانسه بر انتخابات ریاست جمهوری

 

به گزارش فارس مهمترین عناوین اخبار خارجی امروز نشریات آلمانی، زبان درج شده در پایگاه‌های اینترنتی آنها به شرح زیر است:

 

روزنامه آلمانی "فرانکفورترآلگماینه:

-استقبال از پاپ در جریان سفربه مکزیک 

-برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری در سنگال

 

روزنامه اتریشی "دراشتاندارد":

-اوباما از منطقه مرزی 2 کره دیدار کرد

-انفجار در افغانستان شماری را به کام مرگ کشید

-برادر مظنون به حملات تروریستی در فرانسه باید پاسخگو باشد

 

نشریه آلمانی "فوکوس:

-محبوبیت ائتلاف سرخ-سبز در آلمان

-پیروزی سنتروم در ایالت لوئیزیانا

 

روزنامه آلمانی "ولفزبورگرآلگماینه":

-سنتروم در لوئیزیانا از رامنی پیشی گرفت

-برگزاری انتخابات ایالتی در  زارلند

 

روزنامه آلمانی "تسایت":

-اتحادیه آفریقا در تلاش برای دستگیری جنایتگار جنگی

-ناتوانی هند در زمینه مقابله با فقر

- پیامدهای حملات تروریستی در فرانسه بر انتخابات ریاست جمهوری



:: بازدید از این مطلب : 345
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احسانی
 
آماده باش ارتش انگلیس برای سرکوب اعتراض‌ها به قیمت سوخت

خبرگزاری فارس: ارتش و نیروهای پلیس انگلستان در پی تهدید رانندگان تانکرهای سوخت در انگلیس، به حالت آماده باش درآمدند.

خبرگزاری فارس: آماده باش ارتش انگلیس برای سرکوب اعتراض‌ها به قیمت سوخت

 

به گزارش فارس به نقل از روزنامه «گاردین»، ارتش انگلیس از بیم احتمال اعتصاب ماه آینده رانندگان تانکرهای سوخت در این کشور، به حالت آماده باش درآمد.

در سال 2000 در دوره نخست وزیری «تونی بلر»، اعتصابی مشابه از سوی رانندگان تانکرهای سوخت، موجب بروز ناآرامی و بحران در این کشور شد، و این بار دولت انگلیس قصد دارد با به کارگیری نیروهای پلیس و ارتش از تکرار این تنش‌ها جلوگیری کند.

«فرانسیس ماد»، مسئول دفتر نخست وزیر انگلیس در این باره می‌گوید، ما از گذشته درس گرفته‌ایم و اگر اتحادیه رانندگان دست به اعتصاب بزند، آماده واکنش نشان دادن هستیم.

امروز رای‌گیری اتحادیه برای انجام اعتصاب سراسری 2000 راننده تانکرهای سوختی در این کشور انجام می‌شود و احتمالا روز سوم آوریل این اعتصاب عمومی به اجرا در می‌آید.

مسئول دفتر نخست وزیر انگلیس رانندگان و اعضای شرکت‌های نفتی نظیر DHL و BP را به همکاری و توافق فراخوانده است، با این‌حال در صورت اعتصاب عمومی، ارتش قصد دارد تا از سربازان خود به عنوان راننده تانکرهای سوخت استفاده کند و پلیس هم در جهت متفرق کردن اعتصاب‌کنندگان نقش ایفا می‌کند.

«فرانسیس ماد» در این رابطه می‌گوید: «ما خواستار توافق با اعضای اتحادیه و رانندگان هستیم. این اعتصاب عمومی می‌تواند منجر به قطع شدن سوخت‌رسانی در پمپ‌بنزین‌ها و فرودگاه‌های سرتاسر کشور شود.»

گفتنی است که این شرکت‌ها و 2000 راننده تانکرهای سوخت‌رسان، بیش از 90 درصد سیستم چرخه انتقال سوخت در انگلیس را تشکیل می‌دهند.

 



:: بازدید از این مطلب : 350
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احسانی


:: بازدید از این مطلب : 205
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 3 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احسانی


:: بازدید از این مطلب : 188
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 3 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احسانی


:: بازدید از این مطلب : 211
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 3 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احسانی


:: بازدید از این مطلب : 193
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 3 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احسانی


:: بازدید از این مطلب : 202
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 3 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احسانی


:: بازدید از این مطلب : 206
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 3 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احسانی


:: بازدید از این مطلب : 186
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 3 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احسانی


:: بازدید از این مطلب : 201
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 3 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احسانی


:: بازدید از این مطلب : 235
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 3 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احسانی


:: بازدید از این مطلب : 199
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 3 فروردين 1391 | نظرات ()